26 Dec 2012

Vita-Lea adalah Multivitamin

Vita-Lea Shaklee merupakan multivitamin dan multimineral yang pertama dicipta di dunia lebih 90 tahun yang lalu. Ia dikenali sebelum ini sebagai "Vitalized Minerals" yang kemudian disingkatkan menjadi "Vita-Min".


Dengan peningkatan teknologi, bentuknya yang dulu bersifat cecair telah berubah kepada bentuk tablet yang disalut dengan spirulina dan menjadi multivitamin yang paling cepat larut di dalam air dan tubuh manusia.

Apakah keistimewaan Vita-Lea® Iron Formula ini?
  • Merupakan makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif dari Shaklee dengan 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diformulasikan khusus untuk orang dewasa.
  • Disokong oleh tujuh kajian klinikal.
  • Teknologi salutan mikro pada Vita-Lea membantu dalam pembebasan segera asid folik dan vitamin B yang perlu dalam menghasilkan dan memelihara sel-sel baru. Tak percaya? Cuba letakkan sebiji Vita-Lea di dalam segelas air dan perhatikan berapa minit yang diambil sebelum ia larut di dalam air.
  • Ianya dikatakn KILLER PRODUCT OF SHAKLEE kerana ianya adalah multivitamin beserta iron yang sangat penting untuk pembentukan darah dan sel. ia seumpama 2 biji VITALEA bersamaan 40 jenis hidangan lauk...Bermakna, untuk mendapatkan zat yang sama banyak dalam 2 biji VITALEA ianya samalah dengan 40 hidangan jenis lauk...wah..mampu ke nak makan sampai 40 jenis lauk tu?.....

Vita-Lea menjalani lebih daripada 340 ujian kawalan mutu untuk memastikan ketulenan dan potensi produk.Jadi, bagi mereka yang tidak sukakan mengambil pelbagai jenis vitamin, mulakanlah dengan Vita-Lea sebagai vitamin yang paling asas untuk meningkatkan kesihatan anda secara menyeluruh dan memberikan tenaga. Antara lain kandungan vitamin dalam Vita-Lea ini adalah Vitamin A, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E, Thiamin, Riboflavin, Niacin, Vitamin B6 dan Vitamin B12. Manakala mineral pula adalah seperti kalsium, magnesium, zink, selenium, fosforus dan iodin. 

Tambahan lagi, Vita-Lea diperkayakan dengan zat besi (iron) yang berfungsi untuk membentuk hemoglobin bagi mengangkut oksigen di dalam darah. Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si bu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak. pesakit anemia atau sesiapa sahaja yang mengalami luka dan pendarahan yang banyak.

Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang meyusukan anak mudh rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu-ibu kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka.

Iron/zat besi banyak terdapt dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak sebab mengapa ibu mengandung tidak boleh terlalu banyak makan makanan laut..kerana :-
* ada sesetengah ibu alah dengan makanan laut
* peraiaran / laut yang telah tercemar
* tidak bersih ketika mencuci atau membersihkannya
* selain itu, ianya bukan mudah untuk didapati dan harga yang tidak menentu.

Vitalea juga banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk ( penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea. selain itu juga, ia adalah antara supplement terpenting untuk diet atau slim yang mana kalau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang.

Oleh itu, tidak rugi untuk memiliki produk utama SHAKLEE ini.....
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Berminat untuk mencuba?? PM Yati Md Zain | sms 0199142713 | id 867582

No comments:

 
Full design and idea:jiakreatifelt.com