17 Jan 2014

Testimoni ALFALFA SHAKLEE

Assalamualaikum w.b.t...


Ramai sgt2 yg teruja dgn promosi ini, especially golongan wanita...mana tak nye, alfalfa ni banyakkkkkkk sangat2 khasiat nya....nak hilangkan keputihan, nak bantu tambah susu badan, baik utk keintiman, hilangkan resdung...bau badan...hilangkan lenguh2 badan....sebagai detox....aduhhhh...banyak la manfaatnya!!

Sempena promosi Alfalfa Complex bulan ini.....saya nak share beberapa testimoni dr pengguna...

1) Untuk PENYUSUAN :




2) untuk RESDUNG :


3) Untuk KEPUTIHAN :

4) untuk KEINTIMAN :

5) untuk ASMA (sempot) :

Berminat?? Terus tekan 0199142713 utk membuat tempahan | juga boleh PM di Fb Yati Md Zain | dan jika rasa rajin @ dekat dengan Branch Shaklee..terus ke sana dan guna id saya 867582...anda pasti akan dapat diskaun!
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

14 Dec 2013

NYAH LEMAK DEGIL DGN LECITHIN + OMEGA

Assalamualaikum w.b.t...
Promosi akhir tahun ini amat bersesuaian sekali dengan masa ini...OMEGA GUARD!!
sekarang ni time cuti sekolah, pasti banyak dapat jemputan walimah kan??? pastu la....time utk jalan2 cari makan kat negeri orang...time untuk masak2 special utk family tercinta!
Oh...makan...makan...makan je keje....bila timbang CONFIRM naik meter timbang!! Oh No!!
Tapi.....jangan RISAU! sebelum lemak2 semakin berkumpul dan menetap secara tetap didalam badan anda....BETTER anda cari 'sesuatu' untuk segera nyahkan lemak2 anda itu...
Gabungan mantap LECITHIN + OMEGA GUARD akan MEMBANTU anda secepat mungkin.

KHASIAT DAN KEGUNAAN LECITHIN

 

1.     PALING UTAMA – untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids)
·        Lecithin memecah serta mencairkan lemak terutama koleterol.  

Ia membantu menurunkan total serum cholesterol dan      meningkatkan kolesterol baik (HDL)  
·        Membantu mengawal paras triglycerides
·        Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
·        Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol

2.     PENTING UNTUK FUNGSI OTAK
·        Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb
·        Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini  dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari LECITHIN
·        Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak  adalah lecthin, dan 70% lemak di hati (liver) adalah lecithin

3.     UNTUK KAUM TUA
·        Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angina, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua
·        Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb

4.     UNTUK PENGHADAMAN
·        Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

5.     UNTUK SEL
·        Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel
·        Choline & lecithin menguatkan selaput sel-selneuron dan semua sel-sel tubuh  badan kita

6.     UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)
·        Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat  Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.
·        Ia amat mujarap jika di ambil bersama-sama EPA dan Fiber

HASIL PENYELIDIKAN (R&D)
·        Lecithin daripada soyabean  berkesan memecahkan deposit kolesterol
·        Lecitin daripada telor  boleh tetapi tidak bergitu berkesan

MENGAPA SHAKLEE
·        Kacang soya – sumber semulajadi yang terpilih.
·        Kapsulnya mempunyai ciri-ciri lecithin sebagaimana di anugerahkan oleh alam
·        Tiada pengawet, perwarna, perasa tiruan
·        Kepekatannya.
- 1 kapsul : 520 mg lecithin
                   78 mg phosphatidycholine
                   47 mg phosphatidylinositol


KHASIAT DAN KEGUNAAN OMEGA GUARD
26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
===================================
1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
(lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Nak lagi HEBAT dan BERKESAN??? Juga boleh Add On HERBLAX sebagai DETOX!!

  • Herb Lax mengandungi herba-herba termasuk senna yang digunakan zaman berzaman sebagai bahan laksatif yang sesuai untuk detox usus. 
  • Pengambilan Herb-Lax juga digalakkan sebelum mengambil apa-apa supplement bagi memastikan usus bersih untuk penyerapan nutrien yang lebih baik.
  • Sekiranya anda mengalami masalah pembuangan, jangan dibiarkan ia terus menghantui anda. Sekiranya ia berkait dengan masalah fisionlogi, sila berjumpa dengan doktor. Namun jika berkait dengan diet anda, ubahlah diet dan ambillan suplemen yang sesuai.
Hubungi : 
fb : Yati Md Zain | wassap 0139491501 | ID 867582

15 Sep 2013

Produk TERBARU Shaklee : CoQ Health Plus

Shaklee Malaysia lancar CoQHealth Plus



Bradford Richardson (kanan) bersama Victor Lim (dua dari kiri) dan Cindy Latham (kiri) melancarkan produk baharu dari Shaklee, CoQHealth semasa Persidangan Kebangsaan Shaklee 2012/2013 di Subang Jaya, semalam.

SUBANG JAYA 8 Jun - Shaklee Products (M) Sdn. Bhd. (Shaklee Malaysia), melancarkan CoQHealth Plus yang dapat membantu menyokong jantung sihat dan menangani masalah penyakit kardiovaskular yang juga pembunuh nombor satu dalam kalangan rakyat Malaysia.

Presiden Shaklee Antarabangsa, Bradford Richardson berkata, produk terbaharu yang ditawarkan itu mengandungi kesemua perubatan semulajadi daripada campuran 28 miligram (mg) zat makanan larut lemak yang hadir secara semulajadi di dalam tubuh badan (CoQ10) beserta Vitamin E dan ekstrak teh hijau.

"Produk ini didatangkan di dalam bentuk kapsul dengan bantuan minyak kacang soya bagi memastikan penguraian serta penyerapan yang maksimum dalam sistem tubuh badan ketika diambil.

"Dengan sebiji kapsul yang diambil sehari selepas makan, ia mampu menyokong penghasilan tenaga bagi jantung, meningkatkan peredaran serta membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah serta juga kaya dengan lain-lain kebaikan," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian dalam ucapan perasmian Persidangan Kebangsaan Shaklee 2012/2013.

CoQHealth Plus dijual pada harga RM124 kepada bukan ahli manakala hanya RM99 bagi ahli.

Yang turut hadir Pengurus Besar Serantau Shaklee, Victor Lim dan Naib Presiden Kanan Pemasaran Global Shaklee, Cindy Latham.

© Utusan Melayu (M) Bhd

17 May 2013

Kelebihan Vivix Shaklee

Sempena PROMOSI MEI ni....ramai rupanya yg dlm diam meminati VIVIX..bila tau je promosi, pakat PM nak order..nak booking..nak bg mak ayah..nak bg mertua..nak hadiahkan untuk isteri, suami...macam2 ragam lah yg dpt dilihat..hehe!! Tapi bg sy memang tak rugi sesiapa yang ambik VIVIX ni, dah la HARGA MURAH + kesan memang POSITIF (in shaa Allah)...

Saya tak nak la bebel panjang2...straight to the point...jom kita tengok apa KELEBIHAN Vivix ini sampai ramai yang minat ..

Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

Manfaat Vivix



  1. Mengaktifkan gen panjang umur : Dr. David Sinclair mendapati bahawa resveratrol bertujuan dan suis pada gen DNA-pembaikan survival dipanggil Sirtuins. Pengaktifan Sirtuins telah ditunjukkan untuk meniru manfaat kesihatan diet sekatan kalori. Sebelum penemuan Dr Sinclair, sekatan kalori adalah satu-satunya cara yang diketahui untuk melanjutkan kehidupan. Dr Sinclair percaya bahan-bahan di Vivix boleh menghasilkan kesihatan dan mungkin kehidupan yang lebih panjang tanpa diet kelaparan.
  2. Meniru Sekatan Kalori. Pengaktifan Sirtuins telah ditunjukkan untuk meniru manfaat kesihatan diet sekatan kalori. Sebelum penemuan Dr Sinclair, sekatan kalori adalah satu-satunya cara yang diketahui untuk melanjutkan kehidupan.
  3. Perlindungan untuk sel anda. Vivix membantu mempromosikan kuat, sel-sel yang sihat di dalam setiap organ atau badan anda .
  4. Baik untuk jantung anda. Penyelidik Klinik Mayo melaporkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kerosakan saluran darah, mengurangkan kolestrol “jahat” dan mengelakkan pembekuan darah.
  5. Resveratrol juga menawarkan perlindungan untuk jantung dan otak anda daripada kerosakan yang disebabkan oleh serangan jantung atau angin ahmar . Ia menghalang phosphoinositide 3-kinase enzim. Ini bermakna anda dapat serangan jantung atau strok dan mengalami lebih kurang atau tiada kerosakan yang berkekalan.
  6. Anti-virus. Polyphenols dalam Vivix telah terbukti berkesan terhadap virus banyak yang termasuk virus herpes, virus influenza, dan virus HIV.
  7. Anti-estrogen  
  8. DNA perlindungan. Vivix membantu menghalang 1000000 serangan radikal bebas bahawa setiap sel dalam badan anda mendapat tiap-tiap hari. Percuma serangan radikal boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.
  9. DNA pembaikan. Vivix polyphenols telah terbukti berkesan membantu memperbaiki dan membina semula sel-sel DNA yang rosak.
  10. Peraturan gen. Polyphenols Vivix telah ditunjukkan untuk memberi kesan positif pengawal selia genetik. Ini adalah penting kerana pengawal selia genetik anda mengawal keseimbangan dinamik antara kerosakan dan pembaikan termasuk sama ada sel akan hidup atau tidak.
  11. Sekatan protein UMUR. Polyphenols dalam Vivix menghalang sepenuhnya Pembentukan produk Akhir Advanced Glycation (UMUR) Ini adalah penting untuk kesihatan dan umur panjang kerana protein UMUR membuat jenis enapcemar atau plak yang tersumbat sel-sel anda, satu mekanisme utama kematian sel, Alzheimer dan komplikasi kencing manis.
  12. Polyphenols Vivix 10x lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja dalam melambatkan pembentukan protein UMUR.
  13. Tenaga & ketahanan. “Salah satu cara untuk memanjangkan hayat adalah untuk meningkatkan pengeluaran tenaga,” kata penulis kajian Johan Auwerx, ketua penyelidikan di Institut Genetik dan Biologi Molekul dan Selular di Illkirch, Perancis . “Dan resveratrol tidak hanya itu.”
  14. Polyphenols yang terdapat dalam Vivix telah ditunjukkan untuk mengelakkan kehilangan bilangan dan kecekapan kami mitokondria dan menakjubkan repopulate dan mengenakan bayaran semula mitokondria dalam anda sel-membina semula mereka kepada saiz dan kekuatan mereka pada masa mudamu .
  15. Fungsi sendi.
  16. Kesihatan otak. Dengan sokongan untuk otak anda, anda boleh merealisasikan fokus yang lebih besar, lebih cepat tindak balas yang perlahan dengan umur dan keupayaan untuk bekerja dengan lebih produktif. Bahawa memori keluli perangkap yang anda telah belia anda dapat kembali membenarkan anda untuk berfikir dengan lebih jelas dan ingat hampir dan seperti yang anda lakukan sebagai seorang kanak-kanak .
  17. Keradangan. Vivix membantu tubuh anda melawan keradangan yang semula jadi datang dengan kurang daripada hidangan yang sempurna. Menenangkan keradangan penyembuhan kelajuan dan membantu dengan hampir setiap penyakit anda berhadapan dengan umur anda.
  18. Bahan-bahan dalam Vivix telah ditunjukkan untuk menghalang kesan excitoxins seperti ketoksikan MSG pada otak.
  19. Homosistein. Resveratrol juga merendahkan homocysteine, protein darah yang tidak diingini.
  20. Anti-depresan. Resveratrol berfungsi sebagai anti-depresan oleh oxidase enzim menghalang monoamine. Juga dikenali sebagai perencat Mao.
  21. Satu kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam Jurnal Gerontologi: tekanan darah. Polyphenols Sains Biologi seperti resveratrol dalam Vivix boleh membantu dengan tekanan darah yang boleh membantu mencegah strok. Bagaimana? Dengan meningkatkan aktiviti enzim yang dipanggil manusia oksida nitrik endothelial synthase yang kemudiannya menghasilkan nitrik oksida-ejen yang meluaskan saluran darah dan kawalan tekanan darah .
  22. Tekanan darah tinggi, juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi, boleh membawa kepada serangan jantung, kegagalan jantung, strok dan kegagalan buah pinggang.
  23. Gula dalam darah. Terdapat potensi yang besar bagi menormalkan tahap gula dalam darah anda dan itu adalah berita besar untuk berjuta-juta rakyat Malaysia yang mengalami wabak penyakit kencing manis baru-baru ini. Jika anda berumur lebih 50 tahun, anda mungkin jatuh ke dalam zon kelabu yang dikenali sebagai pra-diabetes. Ertinya, walaupun anda tidak menunjukkan tanda-tanda masalah gula dalam darah mereka boleh hanya sekitar sudut.
  24. Gula darah memberi kesan usia yang panjang. Malah, diabetes jenis II telah disifatkan sebagai “kerintangan insulin yang teruk.” Rintangan Insulin menyebabkan bentuk aging.Resveratrol pra-matang memainkan peranan penting dalam menstabilkan gula darah dan membantu untuk mengatasi rintangan insulin. Ia melakukan ini dengan membolehkan insulin untuk memasuki sel-sel anda dan menghasilkan tenaga. Apabila paras insulin dalam darah berkurangan, anda mempunyai kurang lapar. Tahap insulin yang tinggi mewujudkan kelaparan yang memberitahu badan anda untuk makan lebih.
  25. Alzheimer & demensia. Amiloid beta plak otak telah dikaitkan dengan Alzheimer dan demensia. Resveratrol telah ditunjukkan untuk menghapuskan plak ini dan juga telah ditunjukkan dalam kajian untuk meningkatkan keupayaan mental tikus makmal.
  26. Pengurusan Berat Badan.
  27. Kehilangan  Jisim tulang. Resveratrol telah ditunjukkan untuk melindungi daripada kehilangan tulang. Kritikal kerana umur anda.
  28. Perlindungan hati Lebih daripada 30% rakyat Amerika mengalami keadaan yang dikenali sebagai hati berlemak. Hati berlemak adalah paling ketara dalam orang-orang yang minum arak yang berlebihan . Asid Ellagic dalam Vivix melindungi hati anda daripada hepatitis dan sirosis
  29. Antosianin dalam Vivix mencegah penyakit hati yang disebabkan oleh tekanan
  30. Antioksidan. Vivix adalah sejenis antioksidan yang kuat yang menghalang lebih daripada 1,000,000 hits radikal bebas kepada setiap sel dalam badan anda setiap hari. Tetapi itu hanya permulaan. Antosianin polifenol dalam Vivix telah ditunjukkan sebagai antioksidan yang kuat lebih 150 flavonoid tested.19 Dalam bertindak, mengikut makmal Brunswick, Vivix skor jauh melebihi 5000 pada skala ORAC .
  31. Kesihatan mata. Antosianin polifenol dalam Vivix membantu mencegah katarak, glaukoma dan degenerasi makular berkaitan dengan usia
  32. Kencing manis. Polyphenols dalam Vivix mencegah degenerasi sel pankreas mengurangkan risiko penyakit kencing manis
  33. Kanser paru-paru. Para penyelidik dari Jabatan Penyelidikan dan Penilaian Kaiser Permanente mendapati bahawa perokok yang minum segelas atau dua wain merah sehari, melaporkan 60 peratus risiko kanser paru-paru berkurangan.
  34. Kekebalan. Resveratrol meningkatkan tindak balas imun dalam tikus, dan telah ditunjukkan untuk melindungi mereka daripada jangkitan oleh virus herpes simplex 1 dan 2.
  35. Resveratrol telah ditunjukkan untuk mengurangkan dan menyekat pelbagai jenis keradangan, yang telah dikaitkan dengan artritis, psoriasis, dan penyakit Crohn. Keradangan adalah juga dipercayai menyumbang kepada penyakit kardiovaskular dan kanser.
  36. Kanser. Proanthocyanidins membunuh sel-sel kanser dan menghalang pertumbuhan kanser payudara manusia, paru-paru perut, dan sel-sel leuchemia sehingga 73%. Telomerase merupakan enzim yang memendekkan penutup akhir kromosom-menyebabkan kematian sel-sel kanser yang sebaliknya abadi . Resveratrol menghalang telomerase.
  37. Survivin dijumpai dalam sel-sel kanser membolehkan sel-sel kanser untuk mengelak daripada sistem imun pengawasan, hidup dan membiak. Resveratrol inhbits survivin.
  38. Resveratrol, bahan utama dalam Vivix menyimpan darah beku, bakteria, virus, sel-sel kanser dan plak kolesterol daripada melekat pada dinding arteri dan membantu mencegah penyebaran kanser dan jangkitan.
  39. Antibiotik. Resveratrol bertindak sebagai antibiotik terhadap bakteria, dan telah ditunjukkan untuk mempamerkan aktiviti anti-bakteria yang kuat terhadap bakteria yang tahan antibiotik .
  40. Anti-bakteria dan anti-kulat. Muscadine anggur ditanam di panas, lembap, Southeastern AS Untuk hidup dalam haba ini sarat yang menindas dan kulat dan kelembapan yang muscadine bergantung kepada kuasa anti-kulat resveratrol .
  41. Resveratrol juga bertindak sebagai agen anti-kulat di dalam badan manusia dan aktif terhadap Candida albicans.
  42. Penghadaman. Vivix membantu tekanan penghadaman yang tenang
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
 Hubungi : Fb Yati Md Zain | 0199142713 | id 867582
 
Full design and idea:jiakreatifelt.com