19 Dec 2012

Kolagen Vs Cantik

Assalamualaikum semua....hari ni masuk hari yg ke 11 saya amik SCP nie...kesan dah makin nampak, muka dah mcm licin je, lembut sangatttt.....rasa semakin yakin tau nk berhadapan dengan orang! hmmm...sb tu la org kata perempuan ni tak blh bermusuhan dengan CANTIK ni...rupanya mmg perempuan suka Cantik!

Untuk pengetahuan anda, bila seseorang itu (gadis atau jejaka) meningkat dewasa, banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan mula menjadi kedut dan bewarna kusam. So, apa kena mengena dengan kolagennya? Well, kolagen sebenarnya adalah sejenis protein yang ada pada kulit. Boleh dikatakan 80% dari kulit-kulit kita mengandungi kolagen. But apa akan jadi kalau kulit kekurangan kolagen tertentu? Well, anda akan jadi tua! Oh no!


Siapa yang Patut Makan dan Guna Produk Kolagen?

Pelajar (Perempuan dan lelaki)
- Kolagen bagus untuk sesiapa yang ada masalah mudah lupa.

Artis / celebrity
- Semua manusia sukakan model / artis yang berkulit cantik. Shila Amzah pon ada produk kolagen dia sendiri. Ning Baizura juga kalau tak silap.

Mangsa kebakaran 
- Kolagen amat diperlukan untuk replace semula semua kulit yang dah terbakar / melecur.

Lelaki dan Wanita yang nampak tua (Or orang yang makin tua)
- Seseorang itu akan nampak tua bila kulit dia dah start berkedut dan jadi kusam kan? You will need this kolagen untuk counter masalah kulit yang berkedut dan rosak.

Perempuan yang baru lepas bersalin
 - Make sure your husband tak lari selepas dah dapat anak pertama. Hihi.

Bekas pesakit yang ada masalah kulit / parut
- Replace the dead skin and mengurangkan kesan parut dan kulit kasar.

Orang yang mempunyai masalah tidur 
- Collagen bagus untuk orang yang ada masalah tidur. Kolagen ni akan membantu anda supply collagen material in the first sleep cycle. Normal sleep cycle adalah 90 minutes.

Orang yang mudah sakit
- Improve the metabolism

And, collagen ni juga bagus untuk tumbesaran bayi. Dan jangan lupa, Collagen juga boleh didapati dengan banyak dalam baby. So, memang ada collagen yang di ambil dari bahagian badan baby yang dibunuh (digugurkan). So, untuk precaution, sila dapatkan Shaklee Collogen Powder ye!!

 Berminat??? Hubungi Fb Yati Md Zain | 0199142713 | id 867582

No comments:

 
Full design and idea:jiakreatifelt.com