27 Dec 2011

Set D (Skin Care)


SET D : SKIN CARE
1) Vitamin E-Complex
2) Vitamin B-Complex
3) Vitamin C

Trial pack : 30 bj vit c + 30 bj vit e + vit b-complex = RM80 termasuk pos
Full pack : RM246 (WM) termasuk pos
Full pack : RM266 (EM) termasuk pos

Vitamin E wujud di dalam semua tisu dan sel badan. Ia melindungi tisu dan sel dari kerosakan disebabkan radikal bebas yang terhasil di dalam badan dan memainkan peranan yang penting di dalam kawalan sistem imunisasi badan. Peranan Vitamin E menangani pembiakan sel kanser telah terbukti. Ia juga berperanan membantu menghindar penyakit jantung.

Vitamin C adalah vitamin yang sangat sangat rapuh. Ia mudah rosak pada suhu yang terlalu tinggi. Maka apabila cuaca panas, vitamin C dalam badan yang sedia ada akan musnah. Apakah tanda kekurangan vitamin C yang sangat ketara?

- Mudah tertekan ( stress)
- Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
- Tapak kaki keras dan kasar
- Luka yang lambat baik
- Mudah selsema/ bersin
 
- Wajah nampak tua berbanding umur (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
- Mudah dapat ulcer
- Mudah demam
- penyakit Skurvi
___________________________________________________

Vitamin C pilihan saya adalah Shaklee. Apa yang membezakan Vitamin C jenama Shaklee dgn yang lain2?
Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungarn berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. Sustained Release Vita-C mengandungi:

- Kandungan Vitamin C yang tinggi.
- Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
- Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah.

Vitamin B-Complex
Apakah makanan yang mengandungi zat B sebenarnya?
Antara makanan yang mengandungi vitamin B ialah gandum, daging, susu, kacang hijau, ragi, beras, telur, buah-buahan, gandum, ragi, hati, ikan, ginjal, kentang manis dan sebenarnya banyak lagi. Namun kita perlu tahu bahawa vitamin B yang LENGKAP atau nama lainnya ialah B Kompleks terdiri daripada lapan (8) vitamin B.

Apakah B Complex ?
B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1),riboflavin (B-2),niacin(B-3),pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.

Apa kebaikan vitamin B complex sebenarnya?
Banyak keperluan vitamin B complex ini, antaranya ialah untukmengurangkan tekanan emosi dan kelesuan, Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, Mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.

Apa kelebihan vitamin B complex Shaklee?

Selain lengkap dengan lapan kumpulan vitamin B , vitamin B Complex Shaklee dilengkapi dengan Sistem penyerapan Boaktif Berpaten. Lebih tepat lagi asid Folik, iaitu sejenis vitamin B tidak dapat diserap dengan mudah. Namun begitu Shaklee telah menghasilkan suatu selaput asid folik yang unik ntuk menjadikan zat tersebut lebih mudah diperolehi dan digunakan dalam badan.Teknologi berpaten ini adalah ekslusif bagi Shaklee. 

Secara ringkasnya Vitamin B yang lebih baik mempunyai ciri2 berikut :
  • Sistem penyerapan bioaktif berpaten
  • Kesemua lapan jenis vitamin B yg diperlukan termasuk Biotin
  • Peningkatan penghantaran zat
  • Tablet mudah ditelan



Siapa sebenarnya yang perlu B complex?
Semua individu perlukan vitamin B terutama mereka yang
· Terdedah kepada sinaran matahari
· Terdedah kepada tekanan kerja dan beban kerja yang banyak
· Mereka yang mempunyai sakit kencing manis , tekanan darah tinggi, migraine
· Mereka yang tidak dapat focus dalam pekerjaan yang dilakukan.
· Mereka yang hendak menjaga kecantikan tubuh badan
· Mereka yang nak nampak cantik dan muda
· · Mereka yang mengandung dan menyusukan anaknya
· · Wanita yang mengambil pil perancang
Maka, jika anda mempunyai kekangan dalam memastikan pengambilan vitamin B yang lengkap, cubalah amalkan pengambilan suplemen B Complex...


B-Complex menggemukkan??
Best Vitamins for Weight Reduction
The body’s weight-control or weight-related functions – like appetite, hunger, metabolic rate, metabolism of fats and sugars, calorie-burning, and so on – operate more efficiently with an optimum intake of vitamins. All of them play a part in maintaining optimum health and weight, and many operate together, so it’s not really accurate to single out certain vitamins as being “best” for weight loss. That said, certain vitamins are worth a special mention.The most important vitamins and minerals for weight loss are: Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B5, Vitamin B6, Choline (part of B-complex), Inositol (part of B-complex), and Vitamin C


Untuk kesan yg lebih memberangsangkan, Set D boleh digunakan bersama ESP..

Apa itu ESP?dan kenapa set utk kulit ada vitamin C, Vitamin E dan Bcomplex?..Mari baca sebahagian entry lama saya..

kenapa esp (soy protin)..bukannye yang lain2 yang ditekan kan?.lecitin ke calcium ke..alfalfa ke....kenelah ada penjelasan disebalik ni semua kan kan?...kite kene tahu apa yang kita makan..dari segi teori dan sains kenapa kulit menjadi kusam dan tidak berseri....??? Kulit menjadi kusam mempunyai kaitan dengan zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.


Tahukah anda bahawa kulit wajah kita boleh bertukar dalam masa 3 minggu. Ini kerana sel kulit wajah hidup selama 3 minggu dan kemudian akan bertukar kepada sel baru.Dan jika kita tidak mengambil makanan yang berzat, bagaimana kolagen boleh terbentuk? bagaimana sel baru boleh keluar disamping menyingkirkan sel lama atau sel mati? Sebab tu kulit nampak kusam…


Tahukah anda Sel terbentuk dari protein. Mana datangnya sumber protin? dari ikan, ayam, telur, kekacang.Namun tahukah anda protin tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi?Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati... protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius...last2 dapat rasa sedap je..tp zatnye dah hilang..... Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein....


Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseriIn addition to soy protein, sel tadi juga memerlukan vitamn C untuk membentuk kolagen bagi menambahkan kekenyalan kulit. Manakala vitamin E penting untuk saraf dan memberikan awet muda kepada kulit............


Ada sesetengah dari kita memang sudah dikurniakan kulit yang cantik dan mulus..Tidak perlu bersusah payah ke pusat kecantikan, ..tak perlu tempek segala mcm krim ataupun bergantung pada suplemen sangat..tetapi sesetengah dari kita memerlukan bantuan suplemen untuk memiliki kulit yang cantik..

walaubagaimana pun, terpulang kepada anda... apa yang kita makan hari ini bukan memberi kesan sekelip mata…tetapi pelaburan jangka masa panjang tanpa kita sedari. ..Yang pasti kecantkan itu milik setiap insan…dan ianya datang dari Tuhan…banyakkan berselawat dan jangan lupa berdoa setiap kali melihat cermin…kecantikan luaran itu terhasil dari kecantikan dalaman.. renung2kan



menarik bukan??tunggu apa lagi..sms/pm sy 019-9142713 @ fb : yati md zain

No comments:

 
Full design and idea:jiakreatifelt.com